Grilldebut, trädsgådens ansiktslyft och fästingar

Ja jösses vilken helg. Otroligt skönt med en extra dag ledigt, den var välbehövd! :)

TORSDAG
Är bjudna på fest men orkar inte riktigt. Har även panik över matten så vi väljer att stanna hemma. Pluggar en stund först, men framåt 20 30 täner vi grillen och blandar drinkar, sen sitter vi ute på altanen ihopkurade framför infravärmen och pratar ända fram tills midnatt...
Innan plugget lekte vi med hundarna på trädgården, tränat in lite nya hopptrix med Shappo som kan ses i bilder på www.galengolden.blogg.se

FREDAG 
Jag o Henrik är i skogen med Sandra och Jenny samt deras respektve och doggarna, lägger några spår till lägre-tävlingen och spårar själva. Passar på att grilla i den underbara solen.
På vägen hem passar Henrik på att hoppa av i farten och spendera några timmar på golfbanan, jag åker hem och tränar med Shappo, är ute ca två timmar till.
Gör oss iordning och åker till Martina och Kjell och grillar. Patrik och Håkan är där också. VI hittar en plastotboll som vi leker med ett bra tag, sen åker vi hem och ser film och myser med hundarna.
Plockar sammanlagt fyra fästingar på mig efter dagen, åtta på Ludde. Hittar ingen på SHappo, men det kan bero på pälsen...

LÖRDAG
Far till Lantmännen och handlar massa nödvändigt till trädgården, inväntar föräldrar och svärföräldrar och sätter igång med trädgården! Har nu tagit bort att fula jordhögar med åtta sorters växter och blommor i varje, har grävt bort två stora stubbar, rabatten fick sig ett rejält ansiktslyft från djungel till .. rabatt, och det som såg ut som en kompost ser nu ut som en söt kantrabatt i hörnet av trädgården.
Grillar på kvällen med alla päron, gör otroligt god mat och smaskiga drinkar!

SÖNDAG
Fortsätter med trädgården. Grillar. Pluggar. Tränar hund.


Här har vi rensat rabatten, tagit bort en tredjedel av alla växter så att man kan se jorden! Grävt ner den lilla barrikaden av träpinnar samt grävt ner gatustenar framför. Har planterat alla återkommande större växter på en bakre rad, och framför ska vi plantera ettåringar i en färgskala av rött och orange.




God sallad i en fin skål som jag passade på att låna av Sandra eftersom vi glömde låta den byta bil när vi träffades sist :)

En av helgens fem grillningar... :) Detta var lördagkväll med päronen... o guuuud så gött!


Mysstund....

Kommentarer
Postat av: Anna

Verkligen JÄTTEFINT! =)... Kul!! Å du...de börja krypa över hela mig nu när jag läste det där om fästingarna....EUHH!!!! Köss påssä

2009-05-05 @ 00:23:41
URL: http://krissil.blogg.se/
Postat av: nänna

låter som en superhelg! å gud va gött de eme grillat! vi har å grilla hela helgen... hihi

2009-05-05 @ 07:27:31
URL: http://nippertip.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Jösses, tror ni har grillat för hela säsongen på en helg! Tihii. Men gott är det!! Kan inte du visa mig hur man börjar spåra.. Vill se om min svartbjörn har några som helst anlag till att kunna spåra och satsa på apellen? Vi ses väl i morgon! Tid?

Kram!!

2009-05-06 @ 14:45:37
URL: http://www.lapinlunaskennel.cybersite.se
Postat av: Kattis

Vi har oxå gjort bort grilldebuten - förra veckan. Gudomligt gott och mysigt! :)



Så mysigt ni gör det i trädgården! Vi har nog en väldigt tråkig gård, och visst skulle jag vilja ha en prunkande trädgård men... jag är för lat och intresset finns itne för att spendera timmar med trädgårdsskötsel. :( Ibland tycker jag verkligen inte om mig själv - ha ha ha! ;)



Tack för alla gulliga kommentarer i bloggen! :) Ha ha, och jo - det tog lite tid att få ut alla bilder i bloggen... men inte så fasligt. ;)



Kramelikramis!

2009-05-06 @ 21:00:13
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto/
Postat av: Ida

Kom hit o hjälp mig i trädgården....

2009-05-09 @ 21:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0